Ne každý se spokojí z povadlými svaly a minimální silou. Jsou lidé, kteří chtějí vypadat dobře a cítit se zdravě. A k tomu mimo jiné mohou pomoci i posilovací cviky, které slouží jak k nabrání svalové hmoty, tak i k získání potřebné síly. Čím více budete dřít, tím lepších výsledků také dosáhnete. Samozřejmě byste měli vše dělat dle zkušeného trenéra, který vás naučí nejen potřebné cviky posilování, ale také protahování namožených svalů a další drobné detaily. Není potřeba si platit trenéra na plný úvazek. Nechcete-li být kulturistou nebo se nepřipravujete na vzpěračské závody, bohatě vám postačí několik lekcí.
posilování paží

Účinné cvičení

Pokud nechcete utrácet za trenéra nebo peníze nazbyt prostě nemáte, nemusíte házet flintu do žita. I tak můžete docílit skvělých výsledků, jen na to budete muset jít trochu více od lesa. Minimálně ze začátku byste měli dělat cviky 5 x 5. To znamená pět opakování po pěti sériích. Je vcelku jedno, jaké cviky si vyberete. Měli byste ale myslet na to, že je potřeba posílit celé tělo, tedy nejen ruce a hrudník, jak to někteří cvičenci rádi provádějí, ale i jiné partie v čele s nohama. Samozřejmě byste neměli zapomínat ani na zpevnění středu těla. Bez pevného středu se ani neobtěžujte zvedat jakékoliv těžší váhy. Dělali byste to určitě špatně a vytvořili byste si akorát svalovou nerovnováhu, kterou byste v budoucnu museli pracně eliminovat .
pěkný sportovec

Bez i s činkami

Cviky 5 x 5 můžete provádět jak s náčiním, tak i bez něj. Například k dřepům žádnou zátěž nepotřebujete, alespoň ne ze začátku. Ani ke zpevnění jiných částí těla nebudete potřebovat nic extra. V podstatě stačí pouze speciální cvičební guma známá též jako theraband. S její pomocí dokážete zpevnit prakticky jakýkoliv sval na těle. Ovšem dříve či později se bez větších vah stejně neobejdete. Alespoň pokud se chcete rozvíjet. V takovém případě není nutné investovat do cvičebního náčiní, ale raději si kupte permanentku do fitness nebo posilovny. Vyjde vás to určitě levněji.

Ohodnoťte příspěvek