Podnikatelský záměr je velice důležitou součástí celého procesu týkajícího se rozjetí vlastního podnikání. Je to vlastně prvotní a zřejmě ta nejdůležitější fáze, na které bohužel mnoho skvělých nápadů ztroskotá. Proč? Důvodem mohou být dva problémy:
1)      Nejsme schopni podnikatelský plán vůbec vypracovat.
2)      Podnikatelský plán sice vypracujeme, bohužel není na příliš dobré úrovni, proto váš nápad nevypadá atraktivně tak, jak by měl.
znak myšlenky
Podnikatelský záměr vyjadřuje dlouhodobou strategii podnikání. Měl by zobrazovat vaše záměry. Plán je důležitý z toho důvodu, že přesně definuje fázi, ve které se buď podnik, nebo vaše myšlenka na podnikání právě nachází. Dále přesně definuje, kolik úsilí bude potřeba pro rozvoj podnikání nebo jeho zahájení.
Podnikatelský plán je vlastně první a zřejmě ten nejdůležitější krok. Bez tohoto kroku by se podnikání ani nemělo rozjíždět, protože hrozí velké riziko neúspěchu. Plán je důležitý tedy zejména pro VÁS, vy co začínáte, abyste si ujasnili myšlenky, abyste si ujasnili, zda je váš nápad vlastně vůbec uskutečnitelný, a abyste stanovili přesné kroky, které bude potřeba provést pro rozjetí podnikání. Věnujte se tomuto plánu naplno a nic nenechávejte náhodě. Udělejte si dokonalý průzkum trhu, situace na trhu je obzvlášť důležitá. Zaměřte se rovněž na konkurenci, která by vás mohla v budoucnu ohrožovat. Čím lépe podnikatelský plán zpracujete, tím menší rizika budou ohrožovat váš úspěch.
oranžová zeď
Dalším důležitým subjektem, kterému je podnikatelský plán určený, může být banka, a to především v případě, kdy si potřebujete vyřídit zapůjčení finančních zdrojů. Což je mnohdy logické. Velice často se stává, že máme dobré vlohy pro podnikání, máme skvělý plán, máme podnikatelský záměr, ALE bohužel nemáme finance, tudíž potřebujeme oslovit banku, zda by nám finance zapůjčila. Jestliže budete mít velice podrobný a kvalitně zpracovaný podnikatelský plán, jistě budete na banku působit mnohem lépe.
Délka podnikatelského plánu je velice individuální. Může se pohybovat až k 100 stranám, i přes 100 stran. Standardně se pohybuje okolo 20 stran. Ale opravdu záleží na tom, pro jaký účel podnikatelský plán sestavujete.
Zkuste si půjčit literaturu nebo nahlédnout na internet a určitě objevíte mnoho rad a inspirací, jak se na podnikatelský záměr vrhnout. Nenechte se odradit a pusťte se do toho!

Podnikatelský záměr
3.5 (70%)2