Jak roky přibývají, kolem 50 let našeho života se musíme začít vyrovnávat s různými změnami. Náš organismus začíná stárnout. Nikdy tímto přechodem ale život nekončí. Má to dokonce své výhody. Ušetříte mnoho peněz za vložky či tampóny nebo si můžete užívat sex, aniž byste se musela obávat toho, že otěhotníte. Vyznačuje se například přibíráním na váze nebo výskytem onemocnění srdce, nespavostí apod.

ženy


Pokud chceme zůstat nadále fit, náš jídelníček by se měl začít lišit od dřívějších dob. Je velmi důležité začít jíst zdravá jídla. Je důležité přidávat B12 do každého jídla. Začněte více jíst maso a ryby. Tímto vitamínem můžete zabránit různým onemocněním.


Dalším dobrým způsobem je snížení množství soli. Nejlepší by bylo vzdát se některých potravin, jako jsou brambůrky, konzervované polévky apod. Naopak byste měla zvýšit příjem potravin jako je ovoce, zelenina, celozrnné pečivo atd.


Je velmi důležité mít dostatek vápníku a bílkovin. Pokud nebudete mít dostatek právě těchto dvou věcí, může dojít až k úbytku kostní hmoty. Bílkoviny vám zase velmi pomohou vrátit vaši hmotnost do normálu. Je velmi důležité je konzumovat, jelikož jejich nedostatek způsobuje oslabení imunity, špatné hojení ran apod. Za velmi dobrý zdroj se považuje nejčastěji maso, a to ať už králičí, krůtí nebo kuřecí. Velmi dobrý je také pohyb.

musli


Ten velmi pozitivně ovlivní kvalitu kostí. Bylo by vhodné se mu věnovat alespoň třikrát týdně. Nemusí to být nic náročného. Velmi oblíbená je například jóga, při které se dokonce i skvěle odreagujete. Existuje i mnoho cviků, které můžete cvičit z pohodlí domova, a opět to nemusí být nic náročného. Určitě spoustu rad či typů naleznete na internetu nebo v časopisech.

Čím jsme starší, tím jsou naše cévy méně a méně elastické a zvyšuje se krevní tlak v žilách. Riziko můžete snížit například pomocí vhodné diety, se kterou vám určitě lékaři rádi pomohou.

Pokud byste se rádi dočetli o tomhle tématu více, zkuste navštívit https://www.i-informace.cz/fit-pri-menopauze.

Fit při menopauze
3 (60%)5